سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

منوی اصلی

صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو مطالب
عناوین مطالب وبلاگ
تعداد بازدیدها:


در باره من

کمیل سعیدی

 

آرشیو مطالب

بهمن 1388
اسفند1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389

آرشیو موضوعی

اخبار[7] . امام ورهبری[7] . انقلاب اسلامی[7] . اصطلاحات سیاسی[6] . اخبار صهیونیسم[4] . صهیونیسم[4] . خاطرات دفاع مقدس[2] . طنز سیاسی - اجتماعی[2] . فرهنگ ، فرهنگ سیاسى ، مشارکت سیاسى[2] . فرهنگ ، فرهنگ سیاسى ، مشارکت سیاسى . . نوسازی، فرضیات تئوریک نوسازی، ایستارهای سنتی، ایستارهای مدرن . صهونیسم . اصطلاحات سیاسی- تروریسم . اخبارصهیونیسم . اخلاق . انقلاب اسلامی -امام ورهبری . تحجر - تحجر حزبى و سیاسى - عوامل و نشانه هاى تحجر . تحجر ، تحجر حزبى و سیاسى ، عوامل و نشانه هاى تحجر و راه کارهاى م . خاطرات . صهیونیسم و بهائیت .

پیوندهـــــــــا

عاشق آسمونی
گاهِ رهایی
*پرواز روح*
TOWER SIAH POOSH
هه هه هه.....
مُهر بر لب زده
آقاشیر
دانلود بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل
رشادت
کلبه حقیرانه من

فروشگاه اینترنتی ایران تجارت
هادی
تنهاترین زن

برو بچه های ارزشی
مذهب عشق
مذهب
.*عکس*.
رهروان حسینی ، فدائیان خمینی،پیروان خامنه ای
Ali 09357004336
اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص)
دریچه
آســــــمــونـــی بــاش
دنیای واقعی
برگی از دفتر زندگی


موعود پرواز نیلوفرعاشق
طلبه میلیونر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
سوز و گداز
موج آزاد اندیشی اسلامی
هنوز
فاااااصله...
وبلاگ دزدی
درد ما جز به ظهورش مداوا نشود...









بزرگترین پایگاه دانلود

یا حسین
ایــ عزیـــــز ـــــــران
· قالب های مذهبی

امکانات


این سایت را صفحه خانگی خود کنید ! تماس با مدیر سایت ! اضافه کردن این سایت به علاقه مندیها ! لینک RSS

 


طراح قالب

امیرحسین مهدی پور


Powered By
BLOGFA.COM

اسلام از دیدگاه امام خمینی - بخش اول

*   اسلام بالاترین مکتب است. اسلام از همه مکتب های عالم منزه تر است .
 
*   اسلام برای بشر آمده است ، نه برای مسلمین و نه برای ایران.ا نبیا مبعوثند بر انسانها ؛ و پیغمبر اسلام مبعوث بود بر  انسانها.
 

*   اسلام برای تهذیب انسان آمده است.


*   اسلام مکتب انسان ساز است.

*   اسلام برای تربیت انسان آمده است. مطلب در برنامه اسلام ، انسان است و  تربیت انسانی .


*   اسلام با هر چیز که انسان را به پوچی و از خود بیگانه شدن می کشاند ، مبارزه  می کند .

*   اسلام برای این انسانی که همه چیز است، یعنی از طبیعت تا ماوراء  الطبیعه ، تا عالم الوهیت مراتب دارد؛اسلام تز دارد ، برنامه دارد اسلام .


*  ملت ایران با داشتن مکتب مترقی چون اسلام ،دلیلی ندارد که برای پیشرفت و تعالی خود ،از الگوهای غربی و یا کشورهای کمونیست تقلید کند.


*   اگر همه چیز اسلامی بشود ، یک جامعه ای پیدا می شود غیر قابل فساد.


*   اسلام برای اصلاح جامعه است.

*  حقوق اسلام یک حقوق مترقی و متکامل و جامع است.


*  اسلامی که بیشترین تأکید خود را بر اندیشه و فکر قرار داده است ، و انسان رابه  بازداری از همه خرافات و اسارت قدرتهای ارتجاعی و ضد انسانی دعوت  می کند، چگونه ممکن است با تمدن و پیشرفت و نوآوری های مفید بشر -که  حاصل تجربه های اوست- سازگار نباشد؟


 *   اسلام در اعلی مرتبه تمدن است ؛  مراجع عالی قدر اسلام در اعلی مرتبه تمدن  هستند.

*  در اسلام تمام آثار تجدد و تمدن مجاز است ، مگر آنهایی که فساد اخلاق  بیاورند، فساد عفت بیاورند. اسلام آن چیز هایی که مخالف با مصالح ملت بوده است ، آنها را نفی کرده ؛ آنهایی را که موافق با مصالح ملت است ، آنها را اثبات  کرده است.

*   آن چیزهایی که اسلام جلویش را گرفته است ، همینهایی است که جوانهای ما را به تباهی می کشد.

*   در اسلام یک قانون است، وآن قانون الهی ‍[است که] حکمفرماست.

*   ما معتقدیم تنها مکتبی که می تواند جامعه را هدایت کند و پیش ببرد ، اسلام  است. و دنیا اگر بخواهد از زیر بار هزاران مشکلی که امروز با آن دست به گریبان است، نجات پیدا کند و انسانی زندگی کند، انسان گونه ؛ باید به اسلام  روی بیاورد .


*   اسلام برای نجات بشر آمده است.

*   مکتب اسلام مکتب انسان سازی است .


*    اسلام برای سازندگی آمده است ،و نظر اسلام به ساختن انسان است.

*  جامعیت و همه جانبه بودن قوانین اسلام ، آنچنان که اگر کسی آن را بشناسد ،معترف خواهد شد که از حد و مرز فکر بشر بیرون است ، و ممکن نیست زاییده قدرت علمی و تفکر انسان باشد.

*    اسلام برای ملیت خاصی نیست و ترک و فارس و عرب و عجم ندارد. اسلام متعلق به همه است و نژاد و رنگ و قبیله و زبان ، در این نظام ارزش ندارد.

*    در اسلام اساسا نژاد مطرح نیست، عربی و عجمی و سایر گروه ها ،ابداً مطرح نیست . اسلام برای تربیت انسان آمده است مطلب در برنامه اسلام، انسان است و تربیت انسانی.

*   اسلام آمده است تا  تمام ملل دنیا را ،عرب را ،عجم را ،ترک را ، فارس را ، همه را با هم متحد کند ؛ و یک امت بزرگ به نام امت اسلام در دنیا برقرار کند ؛ تا کسانی که می خواهند سلطه بر این دولت های اسلامی و مراکز اسلام  پیدا بکنند نتوانند ،به واسطه اجتماع بزرگی که مسلمین از هر طایفه تشکیل می دهند.


*    این قدرت اسلام است که طوایف مختلفه را در زیر یک سقف جمع کرده است.


*   من مکرر اعلام کرده ام که در اسلام ،نژاد ،زبان ،قومیت و ناحیه مطرح نیست.


*   در قانون اسلام فرقی ما بین اشخاص نیست .


*    اسلام دین افراد مجاهدی است که دنبال حق و عدالتند ؛ دین کسانی است که آزادی و استقلال می خواهند ؛ مکتب مبارزان و مردم ضد استعماری است.


*   باید سعی کنیم تا حصار های جبر و خرافه را شکسته ، تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی-صلی الله علیه و اله-برسیم.


*   شیاطین دنبال این هستند که این اسلام را بشکنند .


*   امروز اسلام در مقابل تمامی کفر است.


*  هیچ قدرتی در مقابل اسلام نیست.


*  اسلام  را مقتدای خودتان قرار بدهید ، و در مقابل اسلام خاضع باشید.


*   اسلام عزیز تر از آن است که ما تصور می کنیم .


*   مکتب اسلام ، مکتب تهذیب است.


*   اسلام مادیات را چنان تعدیل می کند که به الهیات منجر می شود.


*   اسلام همه چیز را گفته است ؛ لکن اشکال از مسلمین است .


*   مشکل عمده مسلمین ، همان دوری از اسلام و قرآن است .


*   چنانچه ملت ها از اسلام اطلاع پیدا کنند ،خواهند فهمید که هر چه می خواهند در اسلام وجود دارد.


*   این کشور هر چه صدمه خورده است ، از کسانی بوده که اسلام را نمی شناخته اند.


*   آنهایی که نظر سوء نسبت به اسلام دارند ، از باب این است که اسلام را درک نکرده اند.


*   من نصیحت می کنم که مسیر خودتان را از اسلام جدا نکنید ، مسیر خود را از روحانیت جدا نکنید ، این قدرت الهی را ، این قدرت روحانیت را که یک قدرت الهی است از دست ندهید.


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ چهارشنبه 88/11/14 با موضوع امام ورهبری نظر
نوفل لوشاتو 31 سال بعداز انقلاب اسلامی
مسلمانان فرانسوی به مناسبت آغاز دهه فجر در "نوفل لوشاتو" جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کردند.

ایسنا به نقل از مهدی میر ابوطالبی، سفیر ایران در فرانسه،گزارش داد  روز گذشته به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب جشنی  در نوفل لوشاتو برگزار شد.

روستایی کوچک درحومه پاریس که حداقل ایرانی ها به خوبی آن را می شناسند و نسبت به آن نوستالوژی دارند. 31سال قبل هر ایرانی که وارد پاریس می شد و نشانی اقامتگاه آیت الله را نداشت کافی بود سوار تاکسی بشود و بگوید: "آیت الله"، همین یک کلمه کافی بود تا راننده تاکسی وی را به 60 کیلومتر آنطرفتر که منزل آیت الله خمینی بود ببرد.

 نوفل لوشاتو روز یکشنبه در یادبود آخرین روز حضور امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، شاهد گردهمایی ایرانیان مقیم و فرانسویان علاقه مند به انقلاب بود.

 خبر گزاری جمهوری اسلامی هم از این مراسم گزارش داد:بعد از چندین روز عبور ابرهای تیره و بارش باران و برف ، تابش غیرمنتظره اشعه طلایی آفتاب نیز در میانه سرمای زمستانی ، با علاقه مندان امام همراهی کرده بود.

درخت سیب ، جایگاه جلوس امام راحل (ره) ، نمایشگاهی از تصاویر حضور بنیانگذار جمهوری اسلامی و نوشته‌هایی حاوی شرح رفتار و منش ایشان در برخورد با همسایگان در مدت اقامت در نوفل لوشاتو ، میهمانان را به بازدید فرا می‌خواند. چند تن از اهالی محل و همسایگان منزلگاه امام نیز با پای پیاده خود را به محل رساندند تا در جمع ایرانیان ، خاطره سی و یک سال پیش را زنده کنند. و یاد روزهایی بیفتند که کانال دوم تلویزیون فرانسه با اهالی محل "نوفل لوشاتو" مصاحبه کردو نظرشان را درباره همسایگی با آیت الله پرسیده بود و همگی آنها به غیر از یک مرد که کارمند شهرداری بود و کارش جارو کردن خیابانها بود از این بابت اظهار خوشحالی کرده بودند و یک دانشجوی فرانسوی هم گفته بود: امیدوارم دیگر ملت های دربند کشیده و مستعمره یک پیشوای مبارز مثل آیت الله خمینی داشته باشند. 


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ سه شنبه 88/11/13 با موضوع نظر
برگی از انقلاب

 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ سه شنبه 88/11/13 با موضوع انقلاب اسلامی نظر
طنز 2
سازمان هوا فضای ایران:
اعلام کرد بزودی نسل جدیدی از ماهواره های امید را پرتاب خواهد کرد. این ماهواره ها با نام های پژمان، کامبیز، کوروش، جمشید و سیاوش تولید و عرضه خواهند شد.

- تهمینه میلانی:
در مراسم پرتاب اولین ماهواره ساخته شده به دست خانم های ایرانی با عنوان ماهواره “نسترن” عنوان کرد: بانوان ایرانی نباید فقط نظاره گر پرتاب ماهواره های مردانه باشند و برای به دست آوردن اسامی زنانه بیشتر در فضا باید مبارزه کنند.

- بذرپاش، مدیرعامل گروه ماهواره سازی سایپاشاتل:
در بهمن ماه امسال از محصول جدید «امید141» با شرایط فروش عالی و طراحی کاملاً ایرانی پرده برداری خواهد شد. وی ویژگیهای جدید این محصول را « چراغ مه شکن جلو برای عبور از هاله های غبار آلود زحل، کمک فنرهای قویتر برای عبور از سیاه چاله ها، سیستم اطفاء حریق در خلا» و چندین ویژگی دیگر عنوان کرد.

- سردار رویانیان:
محدودیت های ترافیکی در مدارهای مختلف ماهواره ای را اعلام کرد: مدارهای حرکت ماهواره ها فردا از ساعت 6 تا 18 از مسیر زهره به مشتری یکطرفه خواهد بود. همچنین به علت عملیات اصلاح سیستم روشنایی در تقاطع مدارهای شهدای 31 اسفند و آزادی، رفت و آمد با کندی صورت می گیرد.

- کارشناس سازمان فضا شناسی و وضعیت فضای 24 ساعت آینده:
در 24 ساعت آینده موج گرد و خاک از سمت زحل به اورانوس و کاهش دید را خواهیم داشت. همچنین برای قسمت های شرقی کهکشان بارش شدید شهاب سنگ را پیش بینی می کنیم که از ماهواره های گرامی می خواهیم با رعایت مقررات هوا فضا و استفاده از زنجیر چرخ حرکت کنند.

- اتحادیه اروپا:
برای آخرین بار به ایران هشدار داد نسبت به کاهش آمار تصادفات ماهواره ای اقدام کند. این اتحادیه مدعیست با ورود ایران به جمع کشورهای پرتاب کننده ماهواره، آمار تصادف ماهواره ها چندین برابر شده است.

- قالیباف:
در همایش “ترافیک کهکشان؛ معضلات و و راهکارها” عنوان کرد: ما به تنهایی قادر به اصلاح وضع موجود نیستیم. مشکل ترافیک منظومه شمسی فقط مربوط به «منظومه داری پایتخت» نیست، بلکه مشکل کل کهکشان است و دولت و مجلس باید بیشتر همکاری کنند.

- وزیر صنایع
اعلام کرد: دارنگان ماهواره های فرسوده فقط تا پایان اسفند می توانند در طرح جایگزینی ماهواره های فرسوده شرکت کنند، در غیر این صورت کارت سوخت آنها باطل می شود.

- ایران سفیر امارت را به وزارت امور خارجه فرا خواند و مراتب اعتراض شدید ایران نسبت به انگشت نگاری از فضانوردان ایرانی را به وی ابلاغ کرد.


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ سه شنبه 88/11/13 با موضوع طنز سیاسی - اجتماعی نظر
چند خاطره ناگفته ار رهبر انقلاب
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز دوشنبه در همایش علمی کاربردی تبلیغ ویژه اعزام مبلغین دهه فجر و دهه آخر صفر که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان برخی از خاطرات ناگفته‌ای از زندگی رهبر معظم انقلاب پرداخت.در ادامه مهم ترین بخش های این سخنان را بخوانید.

 *چند سال پیش پوتین رئیس جمهور وقت روسیه برای نخستین بار در طول 30 سال انقلاب به ایران سفر کرد و کسانی که وی را می‌شناسند می‌دانند که بسیار چارچوب‌مند و منضبط بر اصول دیپلماسی است اما با این حال چند بار پرسیده بود که دیدار با رهبر جمهوری اسلامی آیا انجام می‌شود یا نه. در این دیدار رهبری به نکاتی از تاریخ شوروی و قبل از آن اشاره می‌کنند که برای رئیس جمهور وقت روسیه جدید بوده است، پس از دیدار مسئولین دستگاه دیپلماسی می‌گفتند رفتار وی تغییر کرده بود و شخصا و نه از طریق وزیر خارجه خود به وزیر خارجه وقت کشورمان گفته بود که شما حتما سفری به روسیه داشته باشید تا با هم گفتگو کنیم. دربرگشت به کشور روسیه خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید «من مسیح را ندیده‌ام اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم».


 * ما قبل از انقلاب به منزل ایشان رفت و آمد داشتیم، منزل آقا پاتوق بسیاری از طلاب و دانشجویان بود و ما هم زیاد آنجا می‌رفتیم، من می‌توانم شهادت بدهم منزل ایشان هیچ تفاوتی با قبل از انقلاب نکرده است. خود آقا تعریف می‌کردند که خانواده ما یک وقت رفته بودند منزل برخی از مسئولین دیده بودند دور تا دور اتاق پشتی قالیچه‌ای گذاشته‌اند و بعد می‌فرمودند واقعا چه لزومی دارد که خانه پشتی قالیچه‌ای داشته باشد، آیا نمی‌شود با پشتی معمولی زندگی کرد.


*13 یا 14 سال قبل یکی از مسئولین که می‌خواست آپارتمانی به قیمت 20 میلیون تومان در تهران بخرد و نامه‌ای به من داد که به دست رهبری برسانم، نامه را که به آقا دادم نگاهی کردند و گفتند واقعا نمی‌شود این خانه را ارزان‌تر بخرد، اصلا چه لزومی دارد منزل 20 میلیون تمانی بگیرد، بعد به من گفتند «می‌ترسم در حکومت و جامعه ما طبقه جدیدی از مرفهین ایجاد شود که به بیت‌المال هم دست اندازی کنند». خود آقا می‌گفتند ما در کل خانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده که نگه داشته‌ایم و بقیه خانه موکت است. قبل‌تر دفتر کار رهبری بالا بود و منزلشان طبقه پایین، ایشان تعریف می‌کردند «گاهی من ظهر‌ها پایین می‌رفتم تا یک یا دو ساعتی پیش خانواده باشم و کار را هم انجام دهم به خاطر کمردردی که دارم گفتم یه مبل دو نفره خریدند و آن را بردند منزل شب که رفتم خانه دیدم خانواده مبل را دم در گذاشته‌اند گفتم برای چی این را گذاشتید دم در، خانمم گفت که آقا زندگی ما تا حالا طلبگی بوده این هم به زندگی ما نمی‌خورد، توضیح دادم که این مبل برای کار است که وقتی خانه هستم بتوانم هم کنار شما باشم هم بتوانم به کارها برسم که با کلی اصرار خانواده پذیرفتند ولی گفتند فقط همین یکی را تحمل می کنیم نه بیشتر».


* خانواده ما تعریف می‌کردند در مهمانی‌هایی که گاهی خانواده آقا هم حضور دارند خانواده رهبری ساده‌ترین لباس‌ها را به تن دارند و ساده‌ترین لباس را همسر آقا می‌پوشند، خود حضرت آقا هم همواره ساده‌ترین لباس‌ها را به تن می‌کنند و سعی می‌کنند لباس‌ها با کمترین قیمت تهیه شود.


* آیت‌الله خامنه‌ای به برخی مسئولین تاکید می‌کردند که هدایایی که از خارجی‌ها می‌گیرید و گران قیمت است مال بیت‌المال است نه مال خودتان؛ برای مثال به یکی از معاونین وزرا یک بنز گران قیمت هدیه داده شده بود که آقا گفته بود اینها در برابر هدایایی است که از بیت المال می‌برید پس مال بیت‌المال است، هدایایی هم که به خودشان داده می‌شود را یا به آستان قدس می‌دهند یا پخش می‌کنند.


*یک بار یکی از سران عرب چهار یا پنج عبای گران قیمت به آقا داده بود و آقا عباها را به من داده و گفتند این را ببر قم بفروش از پولش 14 و یا 15 عبا بخر بده به طلاب.


* چند سال قبل شب عید فطر دفتر بودیم برای استهلال و کار‌های آن، نماز را به امامت ایشان خواندیم بعد از نماز گفتند افطار را برویم منزل ما و ما تعارف کردیم که نه اگرچه تمایل داشتیم که برویم ایشان اصرار کردند که نه بیایید منزل ما، ما هم رفتیم، سر سفره چای بود و نان و پنیر و ظرفی حلوا، ما با این غذا‌ها خودمان را سیر نکردیم که برای غذای اصلی جا داشته باشیم، به اشاره از خادم آقا که پیرمردی است پرسیدیم خبری است گفت نه همین غذاست. وقتی آقا رفتند این خادم گفت خانواده آقا رفته‌اند مشهد و برای خانه یک ظرف بزرگ حلوا درست کرده‌اند افطار همین را هر شب می‌خوریم، درباره سحری پرسیدیم گفت «هر شب من یک آبگوشتی برای سحر بار می‌گذارم و سحر با آقا می‌خوریم.»


*مسئول حوزه هنری سازمان تبلیغات یک بار تعریف می‌کرد حدود 20 تا 30 جلد کتاب از مجموعه‌هایی که جدید منتشر شده را برای آقا فرستاده است و ایشان بعد از چند ماه کتاب‌ها را در حالی که برای همه آنها حاشیه نوشته بودند، پس فرستادند.


*درس خارج از ایشان خیلی کار می‌برد به انصاف از درس‌های بسیار خوب حوزه هم است، یک بار به آقا عرض کردم آقا دوستان رادیو مایلند درس شما را پخش کنند و درس برخی از مراجع قم را هم پخش می‌کنند، پرسیدند آیا درس همه پخش می‌شود و این امکان برای همه است، گفتم نه مگر رادیو چه‌قدر ظرفیت دارد، بعد گفتند پس من هم نمی‌خواهم پخش شود. 


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ سه شنبه 88/11/13 با موضوع امام ورهبری نظر
طنز سیاسی - اجتماعی 1
دیشب زنگ زدم به موبایل علی، روی پیغامگیر بود؛ جواب داد: به سیستم پیغامگیر من خوش آمدید. برای انداختن تقصیر فتنه، گردن احمدی‌نژاد، عدد 1، حفظ احترام سران فتنه عدد 2، تکرار حکمیت عدد 3، ماله‌کشی روی کار‌های آشوبگران عدد 4، خوشحال کردن دشمن عدد 5، آوردن سران فتنه به مناظره عدد 6 را فشار دهید.
ناامید از تماس با علی، داشتم به این فکر می‌کردم که اگر شخصیت‌های سیاسی ما هرکدام یک کامیون داشتند، چه جمله‌ای پشت ماشین‌شان می‌نوشتند؛ بخوانید:
ـ شیخ اصلاحات؛ عاقبت فرار از مدرسه
ـ قالیباف؛ بچه تهرون ....
ـ مهاجرانی؛ I Love you MATIZ
ـ سازگارا؛ منم یه روز بزرگ میشم
ـ محمد خاتمی؛ ای‌کاش زندگی هم، دنده‌عقب داشت.
ـ کرباسچی؛ تو برو من میام
ـ حسن روحانی؛ سرپایینی نوکرتم، سربالایی شرمندم
ـ احمدی‌‌مقدم؛ یه‌بار پریدی موتوری، دوبار پریدی موتوری، آخر می‌افتی موتوری
ـ ناطق‌نوری؛ سکوتم از رضایت نیست
ـ علی ??اریجانی؛
Zoor nazan farsi neveshtam
ـ کواکبیان؛ حالا که هرکی هرکیه، ما هم ماکسیما‌ییم
ـ فائزه؛ ژیان، ساندویچ من است!
ـ محسن رضایی؛ زندگی برخلاف آرزوهایم گذشت
ـ علی مطهری؛ من از دشمن نمی‌ترسم ولی از دوست می‌ترسم
ـ مرعشی؛ ولک،‌ قطار ندیدی؟
ـ صفار‌هرندی؛ آب رادیاتور ماشین بخور، محتاج نامردان نباش
ـ سلیمی‌نمین؛ تنهای شب
-میرحسین موسوی:رای من و پس بده



 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ سه شنبه 88/11/13 با موضوع طنز سیاسی - اجتماعی نظر
<      1   2   3   4