سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

منوی اصلی

صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو مطالب
عناوین مطالب وبلاگ
تعداد بازدیدها:


در باره من

کمیل سعیدی

 

آرشیو مطالب

بهمن 1388
اسفند1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389

آرشیو موضوعی

اخبار[7] . امام ورهبری[7] . انقلاب اسلامی[7] . اصطلاحات سیاسی[6] . اخبار صهیونیسم[4] . صهیونیسم[4] . خاطرات دفاع مقدس[2] . طنز سیاسی - اجتماعی[2] . فرهنگ ، فرهنگ سیاسى ، مشارکت سیاسى[2] . فرهنگ ، فرهنگ سیاسى ، مشارکت سیاسى . . نوسازی، فرضیات تئوریک نوسازی، ایستارهای سنتی، ایستارهای مدرن . صهونیسم . اصطلاحات سیاسی- تروریسم . اخبارصهیونیسم . اخلاق . انقلاب اسلامی -امام ورهبری . تحجر - تحجر حزبى و سیاسى - عوامل و نشانه هاى تحجر . تحجر ، تحجر حزبى و سیاسى ، عوامل و نشانه هاى تحجر و راه کارهاى م . خاطرات . صهیونیسم و بهائیت .

پیوندهـــــــــا

عاشق آسمونی
گاهِ رهایی
*پرواز روح*
TOWER SIAH POOSH
هه هه هه.....
مُهر بر لب زده
آقاشیر
دانلود بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل
رشادت
کلبه حقیرانه من

فروشگاه اینترنتی ایران تجارت
هادی
تنهاترین زن

برو بچه های ارزشی
مذهب عشق
مذهب
.*عکس*.
رهروان حسینی ، فدائیان خمینی،پیروان خامنه ای
Ali 09357004336
اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص)
دریچه
آســــــمــونـــی بــاش
دنیای واقعی
برگی از دفتر زندگی


موعود پرواز نیلوفرعاشق
طلبه میلیونر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
سوز و گداز
موج آزاد اندیشی اسلامی
هنوز
فاااااصله...
وبلاگ دزدی
درد ما جز به ظهورش مداوا نشود...









بزرگترین پایگاه دانلود

یا حسین
ایــ عزیـــــز ـــــــران
· قالب های مذهبی

امکانات


این سایت را صفحه خانگی خود کنید ! تماس با مدیر سایت ! اضافه کردن این سایت به علاقه مندیها ! لینک RSS

 


طراح قالب

امیرحسین مهدی پور


Powered By
BLOGFA.COM

امانت
امانت

دانشمند معظم جناب مقدس اردبیلى بسیار اتفاق میافتاد که از نجف اشرف بکاظمین مشرف میشد و این مسافت را همیشه باالاغ یا مرکب دیگرى میپیمود. در یکى از اوقات مردى خدمت ایشان رسید و در خواست کرد این نامه را در کاظمین بشخصى برسانند مولى مال سوارى کرایه کرده بود و صاحب آن مال در آنجا نبود تا اجازه بگیرد بدینجهت در این سفر پیاده راه پیمود و الاغ را در جلو داشت و میفرمود از صاحب نگرافته ام براى حمل این کاغذ.(1)
خداوند بهمه دوستان امیرالمؤ منین علیه السلام توفیق چنین زندگى شرافتمندانه عنایت کند.


پی نوشت :

روضات الجنات ، ص 23


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ سه شنبه 88/11/20 با موضوع اخلاق نظر
ده سبط یا دوازده سبط
 ده سبط ـ (چرا ده سبط؟) دوازده سبط

بنى اسرائیل دوازده طایفه داشتند که هر یک به یکى از پسران یعقوب منسوب بود؛با این تفاوت که سبط لاوى که کاهن قوم بودند و در میان دیگر طوایف پراکنده بودند، وظایف دینى را انجام مى‏دادند و در نتیجه در تقسیم زمین سهمى به آنان داده نشده بود از همین رو،اینان از اسباط شمرده نمى‏شوند.همچنین نام یوسف در میان اسباط دوازده‏گانه نیست و به جاى او نام دو پسر او هست.بنابراین جمعا دوازده سبط مى‏شود


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ دوشنبه 88/11/19 با موضوع صهیونیسم نظر
اسلام هراسی غرب از زبان خودشان
نشست تخصصی ریشه های اسلام هراسی در غرب که در مهر ماه سالجاری به همت اداره همکاری های علمی و بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست، پروفسور «آرتور بوهلر»، استاد دانشگاه ویکتوریای نیوزلند و دکتر «محمد توپراک»، استاد دانشکده الهیات مرمره استانبول (ترکیه) و جمعی از پژوهشگران حوزه علمیه حضور داشتند.

بوهلر در این نشست گفت: اروپایی ها و آمریکایی ها، تلاش می کنند مسایل و برنامه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی جهان را در کنترل خود داشته باشند به همین خاطر از عواملی که مانع این حاکمیت مطلق است هراس دارند.

وی افزود: یکی از ریشه های ترس آنان از اسلام در این امر خلاصه می شود در حالیکه آنان این ترس از اسلام را به شکل های غیر واقعی به دنیا نشان می کنند.

استاد دانشگاه ویکتوریا نیوزلند تصریح کرد: سراسر زندگی تاریخی مسیحیان در خشونت و جنگ سپری شده است و این خشونت به صورت ژنتیکی به نسل های بعدی آنها رسیده است.

وی گفت: من در اینجا قصد ندارم که اندیشه های ضد مسیحی را بیان کنم بلکه اگر نگاهی به تاریخ مستند جهان بیاندازیم می بینیم که مسیحیان بانی بزرگترین جنگ های جهان بوده اند.

این شرق شناس آمریکایی خاطرنشان کرد: آنها به دلیل اینکه ذهن جهانیان را نسبت به جنگ افروزی های خود منحرف کنند با فرافکنی های متعدد سعی دارند مسلمانان را جنگ افروز و طرفدار تروریسم معرفی کنند در حالیکه آنها هستند که صدها بمب اتم دارند و 100 سال است دنیا را در جنگ و خون فروبرده اند.

وی گفت: یکی از مسایلی که آنها شدیدا از آن می ترسند این است که می بینند جمعیت زیادی در اروپا و آمریکا به اسلام می گروند و این هم یکی از ریشه های اسلام هراسی آنها است.

بوهلر تصریح کرد: امروز در غرب می گویند که خدا برای گذشته است و دیگر نمودی ندارد اما آنها بعد از انقلاب اسلامی ایران که بر مبنای دین ایجاد شد، آنها کاملا مبهوت شدند و این مساله برای آنها دلیلی شد که بار دیگر احساسات ضد اسلامی را در دنیا قوی کنند.

توپراک نیز در این نشست اظهارداشت: بعد از دهه 80 و 90 میلادی که احساسات ضد اسلامی موضوع روز شد، موجی از اسلام هراسی و نفرت از مسلمانان به بهانه های مختلف در دنیا به راه افتاد.

وی گفت: خیلی ها در این اسلامی هراسی نقش داشتند که از این میان می توان به نقش گسترده رسانه های خبری، دیداری و شنیداری اشاره کرد.

استاد دانشگاه مرمره ترکیه عنوان کرد: شرق شناسی غربی نگاه منفی به مسلمانان دارد و این نگاه توام با مسایل غیرواقعی نقش بسزایی در ایجاد نگاه منفی به اسلام در جهان داشتند.
 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ دوشنبه 88/11/19 با موضوع اخبار نظر
آزادی مثبت

آزادی مثبت Positive freedom
1- آزادی برای انجام کار نیک که جوهر سنت فلسفی ایده آلیسم یا آرمان گرایی است.
2- از میان برداشتن اجبار و انجام هر کاری را به اختیار انسان گذاشتن به خودی خود،کمک برای آزادی نیست. آرمان آزادی واقعی آن است که بیشترین امکان برای تمام اعضای جامعه، مسوولیت برابر تامین گردد تا خود را به کمال برسانند.

 

 


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ دوشنبه 88/11/19 با موضوع اصطلاحات سیاسی نظر
خاطراتی از رهبر انقلاب؛
« در آن روزها ما در یک حالت بُهت بودیم. در حالى که در همه‌ى فعالیتهاى آن روزها ما طبعاً داخل بودیم. همان‌طور که مى‌دانید ما عضو شوراى انقلاب بودیم و یک حضور دائمى تقریباً وجود داشت. لکن یک حالت ناباورى و بهت بر همه‌ى ما حاکم بود. من یک چیزى بگویم که شاید شما تعجب بکنید. 1

من تا مدتى بعد از 22 بهمن هم که گذشته بود بارها به این فکر مى‌افتادم که ما خوابیم یا بیدار. و تلاش مى‌کردم که از خواب بیدار شوم. یعنى اگر خواب هستم، این رؤیاى طلائى که بعدش لابد اگر آدم بیدار شود هر چه قدر خواهد بود خیلى ادامه پیدا نکند، اینقدر براى ما شگفت‌آور بود مسأله.»

سجده‌ شکر...

« آن ساعتى که رادیو براى اول بار گفت صداى انقلاب اسلامى، یک همچى تعبیرى. من تو ماشین داشتم از یک کارخانه‌اى مى‌آمدم طرف مقرّ امام. یک کارخانه‌اى بود که عوامل اخلال‌گرِ فرصت‌طلب آن‌جا جمع شده بودند و شلوغى راه انداخته بودند و در بحبوحه‌ى انقلاب که هنوز شاید بختیار هم بود، آن روزهاى مثلاً شاید هفدهم، هجدهم و مشکلات هنوز در نهایت شدت وجود داشت و هنوز هیچ کار انجام نشده بود اینها به فکر باج‌خواهى و باجگیرى بودند. توى یک کارخانه‌اى راه افتاده بودند، تحریکات درست کرده بودند و اینها، ما رفتیم آن‌جا که یک مقدارى سروسامان بدهیم. در مراجعت بود که رادیو اعلان کرد که صداى انقلاب اسلامى. من ماشین را نگه داشتم آمدم پائین روى زمین افتادم و سجده کردم. یعنى اینقدر براى ما غیر قابل تصور و غیر قابل باور بود. هر لحظه‌اى از آن لحظات یک مسأله داشت، به طورى که اگر من بخواهم خاطرات ذهنى خودم را در آن مثلاً بیست روزِ حول و حوش انقلاب بیان کنم یقیناً نمى‌توانم همه‌ى آن چه را که در ذهن و زندگى آن روزِ ما مى‌گذشت را بیان کنم.»



ورود امام!

« روز ورود امام البته آن روزِ ورود ایشان که ما از دانشگاه، مى‌دانید که متحصن بودیم در دانشگاه دیگر، مى‌رفتیم خدمت امام، توى ماشین من یک وقتى خدمت خود امام هم گفتم همین را. همه خوشحال بودند، مى‌خندیدند، بنده از نگرانىِ بر آنچه که براى امام ممکن است پیش بیاید بى‌اختیار اشک مى‌ریختم و نمى‌دانستم که براى امام چى ممکن است پیش بیاید. چون یک تهدیدهایى هم وجود داشت.

بعد رفتیم وارد فرودگاه شدیم، با آن تفاصیل امام وارد شدند. به مجرد این‌که آرامش امام ظاهر شد نگرانیها و اضطراب ما به کلى برطرف شد. یعنى امام با آرامش خودشان به بنده و شاید به خیلى‌هاى دیگر که نگران بودند، آرامش بخشیدند.

وقتى که بعد از سالهاى متمادى امام را من زیارت مى‌کردم آن‌جا، ناگهان خستگى این چند ساله مثل این‌که از تن آدم خارج مى‌شد. احساس مى‌شد که همه‌ى آن آرزوها مجسم شده در وجود امام و با کمال صلابت و با یک تحقق واقعى و پیروزمندانه این‌جا در مقابل انسان تبلور پیدا کرده.

وقتى که آمدیم وارد شهر شدیم از فرودگاه و با آن تفاصیلى که خب همه‌ى شماها شاهد بودید و بحمداللَّه هنوز در ذهن همه‌ى مردم شاید آن قضایا زنده است، همان‌طور که مى‌دانید امام عصرى از بهشت زهرا رفتند به یک نقطه‌ى نامعلومى و برادرانمان حالا به طور مشخص، آقاى ناطق نورى امام را در حقیقت ربودند و به یک مأمنى بردند که از احساسات مردم که مى‌خواستند همه ابراز احساسات بکنند و امام از شب قبلش که از پاریس حرکت کرده بودند تا دم غروب، تقریباً دمادم غروب دائماً در حال فشار کار و حضور بودند و هیچ یک لحظه استراحت نکرده بودند یک مقدارى استراحت بدهند به امام.»

امام در مدرسه‌ رفاه

« ما هم پائین بودیم یعنى ما در آن حال، ما رفته بودیم رفاه. مدرسه‌ى رفاه کارهایمان را انجام مى‌دادیم. قبل از آنى که امام وارد بشوند ما نشسته بودیم با برادرانمان و روى برنامه‌ى اقامتگاه امام و ترتیباتى که بعد از ورود امام باید انجام بگیرد یک مقدارى مذاکره کرده بودیم، یک برنامه‌ریزیهایى شده بود.

آن روزها یک نشریه‌اى ما درمى‌آوردیم که بعضى از اخبار و مثلاً اینها در آن نشریه چاپ مى‌شد، از همان رفاه این نشریه بیرون مى‌آمد. یک چند شماره‌اى منتشر شد. البته در دوران تحصن هم یک نشریه‌ دیگرى آن‌جا راه انداختیم یک دو سه شماره هم آن درآمد.

- عرض کنم که - من برگشتم آن‌جا و منتظر بودیم لحظه به لحظه که ببینیم چه خواهد شد. اطلاع پیدا کردیم که امام رفتند به یک نقطه‌اى که یک مقدارى آن‌جا استراحت کنند، نماز ظهر و عصرشان را ظاهراً نخوانده بودند نزدیک غروب شده بود، نماز ظهر و عصرشان را بخوانند و اینها. آخر شب بود، من داشتم خبرهاى آن روز را تنظیم مى‌کردم که توى همان نشریه‌اى که گفتیم چاپ بشود و بیاید بیرون.

ساعت حدود ده شب بود تقریباً، یک وقت دیدیم که از در حیاط داخلى [مدرسه‌ى]رفاه - که از آن کوچهِ باز مى‌شد یک در کوچکى بود - یک صداى همهمه‌اى احساس کردم من و یک چند نفرى آن‌جا سر و صدا کردند و {پیدا شد} معلوم شد که یک حادثه‌اى واقع شده.

من رفتم از دم پنجره نگاه کردم دیدم بله امام، تنها از در وارد شدند. هیچکس با ایشان نبود. و این برادرهاى پاسدار، - پاسدار که یعنى همان کسانى که آن‌جا بودند - که ناگهان امام را در مقابل خودشان دیده بودند سر از پا نشناخته مانده بودند که چه بکنند و دور امام را گرفته بودند، امام هم على‌رغم آن خستگى که آن روز گذرانده بودند با کمال خوشروئى با اینها صحبت مى‌کردند. اینها هم دست امام را مى‌بوسیدند، البته شاید یک ده پانزده نفر مثلاً مجموعاً بودند، همین‌طور طول حیات را طى کردند رسیدند به پله‌هایى که به حال طبقه‌ى اول منتهى مى‌شد و آن پله‌ها پهلوى همان اتاقى هم بود که من توى آن اتاق بودم. من از پنجره آمدم دم در اتاق وارد هال شدم که امام را از نزدیک ببینم. امام وارد شدند. تو هال هم عده‌اى از بچه‌ها بودند اینها هم رفتند طرف امام، دور امام را گرفتند که دست ایشان را ببوسند.

من هر چى کردم نزدیک بشوم دست امام را ببوسم دیدم که به قدر یک نفر مزاحمت براى امام ایجاد خواهد شد و على‌رغم میل شدیدى که داشتم بروم خدمت امام دست ایشان را ببوسم، کنار ایستادم و امام از دو مترى من عبور کردند.

من نزدیک نرفتم چون دیدم شلوغ است دور و ور ایشان و رفتنِ من هم به این شلوغى کمک خواهد کرد. عین این احساس را من توى فرودگاه هم داشتم. توى فرودگاه همه مى‌رفتند طرف امام من هم خیلى دلم مى‌خواست بروم، اما خودم را مانع شدم، بعضى دیگر هم مانع مى‌شدم که بروند طرف امام که ایشان را خسته نکنند.

امام آمدند از پله‌ها رفتند بالا و در این حین پاى پله‌ها در حدود شاید یک سى چهل نفرى، چهل پنجاه نفرى آدم جمع شده بود. رفتند دم پاگرد پله‌ها که رسیدند که مى‌خواستند بروند بالا. یکهو برگشتند طرف این جمعیت و نشستند روى زمین و همه نشستند، یعنى خواستند که رها نکرده باشند این علاقه‌مندان و دوستداران خودشان را. یکى از برادران آن‌جا یک مقدارى صحبت کرد و یک خیر مقدم حساب نشده‌ى پرهیجانى - چون هیچکس انتظار این دیدار را نداشت - گفت. بعد هم امام یک چند کلمه‌اى صحبت کردند و رفتند بالا در اتاقى که برایشان معین شده بود راهنمائى شدند به آن‌جا. و همین‌طور دیگر خاطرات لحظه به لحظه...»

پی‌نوشت:

1. در پاسخ به سوال خبرنگار اطلاعات هفتگی
مصاحبه مطبوعاتى درباره دهه فجر 24/10/1362
 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ دوشنبه 88/11/19 با موضوع انقلاب اسلامی -امام ورهبری نظر
تربیت سیاسی

آشنایی با تعریف اصطلاحات سیاسی ما را در بالا بردن آگاهی وبصیرت سیاسی وهمینطور جلوگیری از خلط وسوءاستفاده از آن یاری می رساند به همین دلیل اصطلاحات سیاسی را بطور خلاصه تعریف خواهیم کرد :

تربیت سیاسی Political Education (instruction)
آماده کردن فرد برای مشارکت فعال در زندگی سیاسی و پذیرفتن مسوولیت در جامعه، آشنا کردن شخص با حقوق فر دی و اجتماعی، نظام ها و فلسفه ها و اندیشه های سیاسی، نقش سیاست در زند گی اجتماعی، مسایل سیاسی روز موقعیت و پایگاهش در کشور و صحنه ی بین المللی. تربیت درست سیاسی هم موجب سعادت و همبستگی ملی و هم تفاهم بین المللی می شود.


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ یکشنبه 88/11/18 با موضوع اصطلاحات سیاسی نظر
بحران علیه حجاب
صهیونیستها پشت پرده بحران علیه حجاب در فرانسه  

منابع صهیونیستی فاش کردند: فعالان صهیونیست ساکن فرانسه محور اصلی فعالیت های انجام گرفته برای ممنوعیت حجاب ونقاب (پوشیه) در فرانسه می باشند. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) دانیل بن سیمون عضو کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی در مقاله ای که شبکه خبری عبری زبان "والاه " منتشر شد، ضمن اعتراف به این مسئله افزود : اکنون یهودیان فرانسه در خط مقدم حمله علیه حجاب قرار دارند ودر این راستا تلاش های زیادی برای هشدار به فرانسویان نسبت به خطر اسلام انجام داده وهمچنان به این روند ادامه می دهند.
به زعم این عضو کنیست ، مسلمانان گام به گام در حال اشغال کامل فرانسه می باشند، واین مسئله که از نقاب زنان شروع شده با تحمیل حاکمیت مسلمانان بر تمامی فرانسه به پایان خواهد رسید.به نقل از شبکه ندای قدس وی در این رابطه هشدار داد: مسلمانان در سال 2050 حدود نیمی از جمعیت فرانسه را تشکیل خواهند داد؛ این در حالی است که اکنون جمعیت آنها بین 6 تا 8 میلیون نفر است.بن سیمون در این مقاله همچنین اعتراف کرد که تلاش های صهیونیستها باعث شده است تا تدابیر وقید وبندهایی را علیه اقلیت مسلمان در فرانسه اعمال شود.

منابع صهیونیستی فاش کردند: فعالان صهیونیست ساکن فرانسه محور اصلی فعالیت های انجام گرفته برای ممنوعیت حجاب ونقاب (پوشیه) در فرانسه می باشند. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) دانیل بن سیمون عضو کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی در مقاله ای که شبکه خبری عبری زبان "والاه " منتشر شد، ضمن اعتراف به این مسئله افزود : اکنون یهودیان فرانسه در خط مقدم حمله علیه حجاب قرار دارند ودر این راستا تلاش های زیادی برای هشدار به فرانسویان نسبت به خطر اسلام انجام داده وهمچنان به این روند ادامه می دهند.
به زعم این عضو کنیست ، مسلمانان گام به گام در حال اشغال کامل فرانسه می باشند، واین مسئله که از نقاب زنان شروع شده با تحمیل حاکمیت مسلمانان بر تمامی فرانسه به پایان خواهد رسید.به نقل از شبکه ندای قدس وی در این رابطه هشدار داد: مسلمانان در سال 2050 حدود نیمی از جمعیت فرانسه را تشکیل خواهند داد؛ این در حالی است که اکنون جمعیت آنها بین 6 تا 8 میلیون نفر است.بن سیمون در این مقاله همچنین اعتراف کرد که تلاش های صهیونیستها باعث شده است تا تدابیر وقید وبندهایی را علیه اقلیت مسلمان در فرانسه اعمال شود.


    

 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ یکشنبه 88/11/18 با موضوع اخبار صهیونیسم نظر
توصیه های رئیس موساد به اولین رئیس ساواک

 آقای هارل تذکر داد که وضع جهان و خاورمیانه طوری است که پشتیبانی و حفظ منافع ایران از لحاظ اسرائیل جنبه حیاتی دارد و هر عملی که دولت اسرائیل به نفع ایران انجام می‌دهد در حقیقت قدمی است که به نفع خود اسرائیل برداشته شده است .

در سند ساواک راجع به گزارش نشست مشترک اولین رؤسای موساد و ساواک چنین می‌خوانیم:

نخست‌وزیری سازمان اطلاعات و امنیت کشور
س.ا.و.ا.ک
موضوع: گزارش

طبق تصمیمات متخذه قبلی روز دوشنبه 24 مرداد جلسه کمیته هماهنگی رؤسای سازمان های اطلاعات ایران و اسرائیل با حضور سپهبد بختیار ، آقایان هارل، کاروز، سرتیپ پاکروان و سرتیپ علوی کیا منعقد شد.

آقای هارل اظهارات زیر را نمود:

با توجه به موضع حساس دو کشور و شرایط بحرانی جهان چنانچه در سیاست عالی و در فعالیت بین‌المللی دو کشور هم‌آهنگی ایجاد شود و درباره هدف های کلی که بین دو کشور می‌باشد تبادل نظر، مشورت و توافق به عمل آید. بدون شک خواهیم توانست در صحنه بین‌المللی نقش مؤثری بازی کنیم و خطراتی که توجه ما می‌باشد رفع سازیم. در اینجا آقای هارل تذکر داد که وضع جهان و خاورمیانه طوری است که پشتیبانی و حفظ منافع ایران از لحاظ اسرائیل جنبه حیاتی دارد و هر عملی که دولت اسرائیل به نفع ایران انجام می‌دهد در حقیقت قدمی است که به نفع خود اسرائیل برداشته شده است و بنابراین باید تصریح کرد که هر نوع کمک اسرائیل به ایران بدون توقع هیچ‌گونه عمل متقابلی از طرف دولت شاهنشاهی است و ما اکنون اصراری درباره مبادله نمایندگان سیاسی بین دو کشور نداریم. البته دولت اسرائیل امیدوار است که در آتیه این منظور عملی بشود ولی موضوع مزبور فعلاً مطرح نیست.

1. هدفهای کلی:
آقای هارل متذکر شد که هدفهای کلی کار در مرحله حاضر عبارت است از:
- جلوگیری از هرگونه افزایش قدرت ناصر
- دفع حمله تبلیغاتی که جمال عبدالناصر با تشریک مساعی روس ها علیه ایران آغاز کرده است. در این خصوص اقدام عمومی در فاش کردن ماهیت حقیقی عبدالناصر و سیاست او لازم است.
- تقویت ایران از نقطه نظر سیاسی و اقتصادی تا مبانی ثبات و پایداری ایران مستحکم‌تر شود. دولت اسرائیل حاضر است که تمام امکانات خود را بدون هیچ‌گونه قید و شرط و با تمام قدرت و با رعایت تمام شرایطی که فعلاً باید دولت ایران ملاحظه نماید در اختیار ایران بگذارد.

2. نحوه همکاری: همکاری می‌تواند در حیطه‌های زیر به طور مؤثری صورت گیرد:

* حیطه سیاسی
* حیطه تبلیغاتی
* حیطه اجتماعی


در حیطه سیاسی، چنانچه در کشورهای مهم دنیا بین نمایندگی های سیاسی دو کشور طبق دستورات مرکز تبادل نظر و مشورت به عمل آید و برای حل مسائل جاری راه مشترکی آغاز شود زودتر و مؤثرتر به منظور خود نائل خواهیم شد و شاید بعضی مسائل که به تنهایی قابل حل نبودند به آسانی راه‌حل پیدا کنند. نمایندگیهای دولت اسرائیل تمام تجربیات و معلومات خود را در اختیار نمایندگان ایران خواهند گذاشت. "لوبی "‌های موجود را به کار خواهیم برد و به نمایندگان ایرانی در ادامه عمل "لوبی " راهنمایی خواهیم کرد. شرط موفقیت این است که نمایندگی های خارجی ایران که به طور کلی ضعیف می‌باشند به طور شایسته‌ای تقویت شوند و باید به طور قطع برای این منظور در سفارتخانه‌های مهم تعداد کارمندان ورزیده و شایسته افزایش یابد زیرا در وضع حاضر امکانات اغلب سفارتخانه‌ها به قدری محدود است که قادر به ا نجام وظایف محوله نمی‌باشند.

در حیطه تبلیغاتی:

با در نظر گرفتن حمله تبلیغاتی بی‌سابقه‌ای که علیه ایران جریان دارد باید تمام وسایل را به کار برد تا از شدت این حمله کاسته شود. برای این منظور باید آشنایی کامل با محیط مطبوعاتی کشورهای مختلف داشت و با شخصیتهای متنفذ این محافل تماس نزدیکی برقرار شود و در محیط هر کشور طبق مختصات روانی آن کشور عمل نمود تا به نتیجه برسیم - نمایندگان دولت اسرائیل در خارج در این خصوص معلومات خیلی وسیعی دارند که تماماً در اختیار نمایندگان ایرانی گذاشته خواهد شد. ضمناً برای اعمال نفوذ در سایر رشته‌های تبلیغاتی مانند رادیو - تلویزیون و غیره میتوان اقدامات مؤثری را در نظر گرفت.

حیطه اجتماعی و روابط عمومی و اقتصادی:
چنانچه با طرق عمل مناسب فعالیتهای دامنه‌داری برای برقراری تماس با شخصیتهای مؤثر در طبقات مختلف انجام شود می‌‌توان از خیلی امکانات که تا به حال دست نخورده مانده‌اند استفاده نموده به عبارت دیگر باید سازمان‌های روابط عمومی مجهز و منظمی (که تاکنون یا وجود داشته و یا به نحو غلطی اداره می‌شد) تأسیس کرد. در این مورد آقای هارل گفت که دولت اسرائیل از مؤسسات خصوصی موجود تجربه بدی دارد و به این نتیجه رسیده که آنها از مقتضیات و اوضاع حقیقی کشورهای ما بیش از حد بی‌ا‌طلاع هستند و بالنتیجه نمی‌توانند عمل مفیدی انجام دهند و با در نظر گرفتن این تجربه دولت اسرائیل تصمیم گرفت که عمل روابط عمومی را رأساً انجام دهد و تا به حال نتیجه رضایت‌بخشی حاصل شده است. اسرائیل نه فقط حاضر است دستگاه خود را در اختیار ایران بگذارد بلکه نمایندگیهای ایرانی را کمک خواهد کرد تا دستگاه مشابهی برپا کنند. وقتی دستگاه مؤثری ایجاد شد به خودی خود خیلی از مسائل تبلیغاتی و اقتصادی راه حل مناسبی پیدا خواهد کرد.

3. پیشنهادات برای اقدامات اولیه:

آقای هارل پیشنهاد نمود هر چه زودتر بین وزرای امور خارجه دو کشور ملاقاتی به عمل آید تا مسائل فوری همکاری و هم‌آهنگی مطرح گردد. چنانچه در آتیه نزدیکی چنین ملاقاتی میسر نباشد اجازه داده شود که وزیر امور خارجه اسرائیل نماینده تام‌الاختیاری نزد آقای آرام اعزام دارد تا مذاکرات لازم را به عمل آورند. سپس باید به نمایندگیهای سیاسی دو کشور در نقاط مهم دنیا دستورات لازم صادر شود و به این منظور پیشنهاد می‌شود گروه کار که از یک نفر ایرانی و یک نفر اسرائیلی مرکب خواهد بود تشکیل و به نقاط مورد نظر اعزام شوند تا در محل ترتیبات لازم همکاری دوجانبه را بدهند.
* * *

سپهبد بختیار در اینجا اظهار داشت پس از اینکه مطالب بالا به شرف عرض رسید و مورد تصویب واقع شد ترتیب لازم برای همکاری دو کشور داده خواهد شد. در قسمت دوم مذاکرات ترتیبات همکاری بین مأمورین دو سرویس مورد مطالعه واقع شد و عملیاتی که تا به حال انجام گرفته مرور شد و اصلاحات لازم برای پیشرفت کار مطرح گردید.


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ یکشنبه 88/11/18 با موضوع انقلاب اسلامی نظر
انحرافات اخلاقی پدر
سکوت آذر نفیسی درباره انحرافات اخلاقی پدرش شکست

سکوت آذر نفیسی درباره انحرافات اخلاقی پدرش شکست

 نفیسی در صفحات متعدد کتابش با اشاره به اینکه در دستگاه پهلوی همه مردان به همسران خود خیانت می‌کردند، تاکید دارد که پدرش این قضایا را از همسرش یعنی مادر آذر ـ نزهت ـ پنهان نمی کرده و حتی از او برای ارتباط بیشتر با زنان دیگر کمک می‌گرفته است.

به گزارش خبرآن‌لاین به نقل از گاردین، آذر نفیسی، نویسنده ایرانی الاصل ساکن امریکا بعد از رمان «لولیتا خوانی در تهران» که با ترسیم فضایی سیاه از نخستین روزهای ایران پس از انقلاب مورد توجه محافل غربی قرار گرفت در کتاب جدید خود تجربه‌های ایرانی خود را با ادبیات داستانی غرب آمیخته است و داستان زندگی شخصی خود را روایت می‌کند.


وی در این کتاب که «چیزهایی که من درباره آنها سکوت کرده‌ام: خاطرات یک دختر اشرافی» نام گرفته است داستان زندگی شخصی خود را به زمانهای قبل و کمی هم بعد از انقلاب معطوف می کند و بیشتر درباره جدایی والدینش می نویسد که چگونه حکومت و سیاست در دوران پهلوی زندگی آنها را به هم زد. خاطرات این کتاب تا زمان مرک مادر روایت شده است.
 
به نوشته نفیسی والدین او که هر دو در سیستم حکومتی شاه دستی داشتند تنها کنار یکدیگر زندگی می کردند و هیچ احساسی نسبت به یکدیگر نداشتند و حتی وقتی پدر به عنوان شهردار تهران به اتهام توطئه علیه شاه به زندان می افتد دختر جوان امیدوار می شود که شاید همین زندان رفتن، باعث گرمی روابط والدین شود اما چنین اتفاقی نمی‌افتد.

 
نفیسی از شخصیت زننده پدرش و انحرافات اخلاقی وی سخن می گوید و در صفحات متعدد کتابش به این قضیه اشاره می کند و تاکید دارد که پدرش این قضایا را از همسرش یعنی مادر آذر ـ نزهت ـ  پنهان نمی کرده و حتی از دخترش برای ارتباط بیشتر با زنان دیگر کمک می‌گرفته است.
 
وی در صفحه اول کتابش از رابطه زنان مختلف با پدرش صحبت می‌کند که پدر به دلایل مختلف این روابط را توجیه می کند و می نویسد بسیاری از مردهای اطراف ما هم همین شیوه را دارند به طوری که این شیوه زندگی در میان اشراف زادگان و مسئولین رژیم شاه به یک رسم تبدیل شده است.
 
وی می‌نویسد در فرهنگ ایرانی نباید روابط و سرگذشت شخصی و خانوادگی افراد بازگو شود ولی می توان گفت من تمام این سالها برای گفتن این حقایق سکوت کردم.

نخستین جمله کتاب، شاید بهترین خلاصه این رمان بلند باشد: «اکثر مردان به همسر خود خیانت می‌کنند تا معشوقه داشته باشند. پدرم به مادرم خیانت می کرد تا زندگی خانوادگی خوبی داشته باشد!»

بنا بر این گزارش، اگر رمان اول نفیسی، طغیان نویسنده علیه وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران پس از انقلاب بود، مجموعه خاطرات تازه او، علاوه بر بیان خاطرات خصوصی او از خانواده و بویژه انحرافات اخلاقی پدر، شرح پنجه اندازی احساسی او با مادری است که خودکامه و خودرای معرفی شده و شوهر و فرزندان از گزند زورگویی و «زهر صدایش» ایمن نبودند.

آذر نفیسی دختر احمد نفیسی شهردار تهران در رژیم شاه و نزهت نفیسی از نخستین زنان حاضر در مجلس شورای ملی بود.


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ شنبه 88/11/17 با موضوع انقلاب اسلامی نظر
رمز بقای انقلاب اسلامی

گزیده ای از وصیت نامه سیاسی -الهی امام خمینی

بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن: انگیزة الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد.
اینجانب به همة نسلهای حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله بر‌قرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزة الهی را که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید؛ و در مقابل  این انگیزه  که رمز پیروزی و بقای آن است، فراموشی  هدف و تفرقه و اختلاف است. بی‌جهت نیست که بوقهای تبلیغاتی در سراسر جهان و ولیده‌های بومی آنان تمام توان خود را صرف شایعه‌‌ها و دروغهای تفرقه‌افکن نموده‌اند و میلیاردها دلار برای آن صرف می‌کنند. بی‌انگیزه نیست سفر‌های دائمی مخالفان جمهوری اسلامی به منطقه. و مع‌الأسف در بین آنان از سردمداران وحکومتهای بعض کشورهای اسلامی، که جز به منافع شخص خود فکر نمی‌کنند و چشم و گوش بسته تسلیم امریکا هستند دیده می‌شود؛ و بعض از روحانی‌نماها نیز به آنان ملحقند.
امروز و در آتیه نیز آنچه برای ملت ایران و مسلمانان جهان باید مطرح باشد و اهمیت آن را در نظر گیرند، خنثی کردن تبلیغات تفرقه افکنِ خانه برانداز است. توصیة اینجانب به مسلمین و خصوص ایرانیان بویژه درعصر حاضر، آن است که در مقابل این توطئه‌ها عکس العمل نشان داده و به انسجام و وحدت خود، به هر راه ممکن افزایش دهند و کفار و منافقان را مأیوس نمایند.


 نوشته شده توسط کمیل سعیدی در تاریخ شنبه 88/11/17 با موضوع امام ورهبری نظر
<      1   2   3   4      >